Her skal der stå en nyhed om et eller andet

   Her skal der stå en nyhed

3 v 2 intervalspil

3 v 2 intervalspil

Opstarten er for mange hold overstået og de sidste forberedelser inden forårsæsonen er i gang.

Den formelle form, hurtighed og kropsstyrke, skal omsættes til "fodboldboldform", fodbold-hurtighed og fodbold-styrke.

Her er givet et intervalspil, der træner spillernes fodboldform, baseret på fitnessdata målt under spillet.

 

3v2:

2 hold af 6 - 9 spillere, der spilles 3v2 på 26x36 m i 3-4 runder af 3 min. (hver spiller er aktiv i ca. 1 min/cyklus).

Regler:

Bolden sættes igang fra egen baglinje (blåt hold) og spilles op på en angriber og 2 spillere yderligere løber på banen - blå angriber nu 3 mod 2. Når blåt hold har afsluttet eller midster bolden laver sort hold en omstilling. 2 nye spillere kommer ind fra egen baglinje og sort angriber kommer ind fra midterlinjen - sort angriber nu 3 mod 2, da blå angriber går ud.

 

Fysisk effekt:

Træner primært evnen til at lave gentagende temposkift, vendinger og sprints med høj kvalitet.

I hver cyklus løbes 4-5 % af de meter i høj-intensitet og sprint som kræves i kamp.

Der er overordnet 3 positioner: angriber, kanter og centrale midt/forsvar.

Angriberne:

Angriberne laver flest temposkift. Det matcher kravene i kamp - hvor det ofte et angriberen der laver flest temposkift.

Kanterne:

Kantspillerne, som her både backs, kanter og evt. 10'er løber flest høj-intense meter og sprint meter. Det matcher kravene i kamp - hvor det ofte er backs, kanter og 10'ere afhængig af spilkoncept - som løber flest meter i høj-intens fart (5,5-7 m/s) og sprint (over 7 m/s).

Central midt/forsvar:

De centrale spillere - som her bør være midterforsvar og centrale midtbanespillere har laveste gennemsnitspuls (65-70 %) og flest vendinger omkring sig selv. Det matcher de anaerobe krav i kamp og træner evnen til at forsvare med front mod eget mål under omstillinger.