Her skal der stå en nyhed om et eller andet

   Her skal der stå en nyhed

Restitution efter træning og kamp

Restitution efter træning og kamp

Restitutionen har afgørende betydning for udbyttet af træningen og for friskheden til kamp. En optimering af restitutionen er derfor helt afgørende og kan være en udslagsgivende faktor for holdets og den enkeltes spillers succes.

For bedst mulig restitution efter træning og kamp, anbefaler vi at man følge rnedenstående anvisninger i nævnt rækkefølge.

 

1) Kompression:

Brug kompresionsbukser umiddelbart efter hårde interval træninger i 30 min.

 

2) Afjog + udstræk:

5’ roligt afjog + 15 sek. udstræk på alle de nævnte benmuskler (forlår, baglår, lyske, hoftebøjer, balder, læg)

 

3) Restitutionsmåltid/Væske:

Inden for 30 min efter træning skal du spise dit restitutionsmåltid.

Protein: 0,25 gram/kg. kropsvægt, Kulhydrat: 0,5-1,0 gram/kg. kropsvægt, Væske: drik rigeligt med vand efter hårde træninger. (Se evt. artiklen ” kosttilskud til træning og kamp”).

Eksempel:

Kropsvægt: 70 kg, Protein: ca. 17,5g, Kulhydrat: 35-70g.    

 

4) Kuldebehandling:

Efter brug af kompressionsbukser tages et koldt bad i 7-15 min (10 – 15 grader).

 

5) Måltid:

Du skal spise et stort måltid senest 1,5 time efter endt træning. (Se evt. artiklerne ”optimer din kost”

 

6) Søvn: 8-9 timer